2018. július 6., péntek

Csicseriborsós töltött kenyér

Amire szükséged lesz hozzá:
20 dkg csicseriborsó liszt
20 dkg fehér tönkölybúza liszt
1 ek. fehér liszt (ez csak a formázáshoz kell két kelés között)
2.25 dl (fele langyos víz,fele tej)
élesztő (friss fele)
1 kk. nádcukor
1 tk.só
1 ek.olívaolaj

Most a tölteléke:
3 ek.tejföl (jó sűrű)
2 közepes lilahagyma
5-8 dkg sajt (én most mozzarellát tettem bele)
2-3 ek.olívaolaj
kakukkfű ág


A lilahagymákat megpucoltam és vékonyan felszeleteltem, 2-3 kanál olívaolajba tettem párolódni, sóztam, majd kakukkfüvet morzsoltam rá. Félretettem hűlni.
A csicseriborsó lisztet és a tönkölyt elkevertem villával, sót tettem bele. A tejet a langyos vízzel összeöntöttem, belemorzsoltam a fél élesztőt, cukrot és hagytam felfutni.
A liszthez öntöttem az élesztőt, beletettem az olívaolajat és most a géppel dolgoztattam össze. A végén szépen leszedtem az edény oldaláról, – amire kiváló eszköz a szilikonos kis lapátka – hintettem rá a  fehér lisztből, és egy kis helyes gombócot formáltam belőle olívaolajos kézzel. Ekkor még elég lágy volt a tészta. Hagytam 1 órát kelni.
1 óra elteltével újabb gyúrás következett, de csak 1-2 percig, és meghintettem a maradék sima liszttel, újabb finomabb átgyúrás után megint pihenő következett.
Amikor megkelt,  kis tepsinyi sütőpapírra tettem a mini cipót és csak úgy egy kis téglalapot formáltam belőle olívaolajos tenyérrel, úgy 1- 1.5 cm vastag volt ilyenkor a tészta. Megkentem a tejföllel, de nem egészen a szélekig. Ráöntöttem olajostól a lilahagymás finomságot, vékony szeleteket pakoltam a tetejére  a mozzarellából ide-oda,és a sütőpapírral két hosszanti oldalról emelve összezártam a tetejét egymásra hajtva a két oldalt.

Összecsipegettem az ujjaimmal felül, és egy kis formába fektettem, (lsd. képen) ezért maradt szép formája, és bár szétnyílt a teteje, semmit sem veszített a szépségéből, max nevezhetjük rusztikusabb kenyérkének.
Bátran töltsétek bármivel, paradicsomos gombával vagy sonkás olívabogyós töltelékkel, tejfölös fokhagymás parajjal, de bármivel tényleg amit csak szerettek és fűszerezzétek! Jó étávgyat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése