2014. augusztus 20., szerda

Gluténmentes hagymáslepény

Gluténmentes hagymás lepény
egy 24 centis formához
kb. 10 deka meghámozott cukkini
1 db S-es tojás
4-5 púpos kanál mandulaliszt
1 csipet só
70-80 dkg hagyma (én vegyesen használtam vöröset és lilát)
5 dkg zsír
5-10 dkg bacon
5-10 dkg sajt (én Pannóniát használtam, mert a környéken nem kaptam ennél keményebb sajtot, de eredetileg parmezán kellett volna)
2 db S-es tojás
1 ek. szárított zsálya
Elkészítés:A cukkinit, a tojást és a sót összeturmixoljuk, majd annyi mandulalisztet adunk hozzá, hogy a massza sűrű, de még kenhető legyen. Nem lesz tésztából pereme ennek a lepénynek, de így is tökéletes. :)
Egy 24 centi átmérőjű kerek formát kizsírozunk, és a masszát az aljára egyengetjük. 150 fokon kb. 15 perc alatt megsütjük.
Eközben megtisztítjuk a hagymákat, és csíkokra vágjuk. Nem kell precíznek lenni, úgyse nézi senki, hogy egyforma szélességűek-e a csíkok. :D A szalonnát felkockázzuk.
A zsírt egy lábasban felforrósítjuk, beletesszük a szalonnát és a hagymát, majd alacsony hőfokon 25 percig pároljuk.
A tojásokat felverjük, belekeverjük a szalonnás-hagymás masszába, hozzáadjuk a sajtot, a zsályát, sózzuk, borsozzuk.
A tésztán elsimítjuk a feltétet,  előmelegített 180 fokos sütőben 25-30 percig sütjük.
hagyma2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése