2016. november 6., vasárnap

Egyszerű burgonyás kenyér



Hozzávalók:

35 dkg Bl 55 liszt
15 dkg rétesliszt
15 dkg megfőtt burgonya
1 evőkanál olaj vagy zsír
2-3 kávéskanál só
2,6-2,7 dl burgonya főzőleve vagy víz
3 dkg élesztő
2 kávéskanál cukor
1csapott kávéskanál aszkorbinsav vagy ecet

A megfőtt burgonyát villával jól összetörjük. A lisztet átszitáljuk.
A többi hozzávalóval dagasztógépbe rakjuk és jól kidagasztjuk.
Ha már szép a tésztánk, kelesztőtálba rakjuk.
20 perc után kicsit átnyomkodjuk, és megint 20 percet várunk. Ha megkelt , a tésztát kivesszük és óvatosan átnyomkodva kenyér formára alakítjuk.
Egy téglalap sütőformába raktam, és sütőzacskót használtam. Hagyjuk még kelni 45-50 percet..
Sütés előtt a tetejét bevagdostam pengével, és előmelegített sütőbe 230 fokon 1 órát sütöttem. Félidőben visszavettem a hőfokot  210-re.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése