2014. október 16., csütörtök

Buborékkenyér

Ilyent szoktunk enni Vrsarban. máshol még nem találtam kenyértésztásat, csak zsmeletésztásat. Az nem ugyanaz!

Hozzávalók:
- a tésztához: szerintem lehet csak kenyérlisztből is.

 15 dkg barna rozsliszt
15 dkg teljes-kiőrlésű búzaliszt
10 dkg sima liszt
15 dkg kenyérliszt
2,5 dkg élesztő
3 dkg vaj
1 teásk. cukor, 1,5 teásk. só
3 dl meleg víz, 
 1,5 kanál étolaj
1 db tojás

1 evk lenmag a kenyér megszórásához - ezt akár el is lehet hagyni, ugye....
1 db tojássárgája a kenyér lekenéséhez.

Elkészítése:
A tészta hozzávalót belepakoltam a kenyérgépbe és a dagasztó programmal szép selymes tésztát dagasztattam.
Duplájára kelesztettem,majd kézzel átgyúrtam a tésztát és 16 db-ra osztottam.
A kis tésztákból golyókat formáltam és 24 cm-es szilikonos papírral kibélelt tortaformába rakosgattam,
egymás mellé. Konyharuhával letakarva pihentettem 50 percig.
Kelesztés után felvert tojássárgájával lekentem a buborékokat és megszórtam lenmaggal.
Előmelegített sütőbe raktam és készre sütöttem. Ha kész a kenyér ,kivettem a formából és lespricceltem vízzel a tetejét.





legközelebb lefényképezem Vrasban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése