2015. január 11., vasárnap

Hercegnő kalács





Hozzávalók: (22cm-es szögletes formához)


18 dkg vaj
15 dkg cukor
3 tojás
2 kisebb narancs lereszelt héja
2 csapott tk. sütőpor
18 dkg liszt
6 dkg étkezési keményítő


0,5 dl narancslé a két narancs levéből
0,5 dl narancslikőr (vagy több narancslé és kevesebb vodka, esetleg konyak)


20 dkg bevonó étcsoki
5 dkg tejcsoki


A szobahőmérsékletű vajat és a cukrot habosra kevertem kézi mixerrel, egyenként hozzáadtam a tojásokat is, és belereszeltem a narancsok héját. Hozzászitáltam a sütőporral és az étkezési keményítővel elkevert lisztet ( szerintem a szitálást nem jó kihagyni, mert az is ad plusz levegőt a sütibe), és egy fakanállal egyneművé kevertem a tésztát - sűrű, de ilyennek kell lennie.
A szögletes, magasfalú sütőformát (22 cm hosszú, 12 cm széles felül) kivajaztam és kiliszteztem, beleegyengettem a masszát, a sütő alsó rácsán és 200 fokon 1 órát sütöttem, az utolsó 20 percben alufóliával takarva a tetején. 10 percig rácson a formában, azután abból kivéve hűtöttem ki.


A sütit hosszában hatfelé vágtam, meglocsolgattam a szeleteket a narancsos-likőrös keverékkel. A csokikat a mikróban - félpercenként átkeverve - 800 watton felolvasztottam, megkentem a hosszú sütiszeleteket, összeállítottam a kalácsot eredeti formájába és kívülről is bevontam a csokival. Ha megdermed a máz, már ehető is, de nem tesz rosszat neki kevés pihenés, mert úgy jól összeérik a narancs-likőr-csoki kombó - ekkor csomagoljuk alufóliába.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése