2018. szeptember 22., szombat

Krumplis pogácsa olajban vagy zsírban sütve

Jé, de sok ilyent ettünk a Tanyán :)

4-6 db krumpli, attól függően mennyit szeretnénk sütni

1-2 ek. zsír
liszt amennyit felvesz, hogy kellemesen nyújtható, puha tészta legyen
olaj/zsír a sütéshez

A krumplit hajában puhára főztem, még melegen pucoltam és egy tálban összetörtem, megvártam, hogy kihűljön, akkor sóztam, hozzátettem a zsírt, majd annyi liszttel készre gyúrtam, hogy szép, sima, könnyen nyújtható tészta legyen.
Ha kevesebb lisztet adunk hozzá akkor krumplisabb ízű lesz, de egyben törékenyebb is, ha több lisztet akkor viszont könnyebben kezelhető lesz.
Lisztezett deszkán kinyújtottam, itt is lehet variálni a vastagsággal, ha jó vékonyra nyújtjuk akkor lepénykésebb lesz, és több, ha nem annyira akkor bucisabb és kevesebb.
A végeredményt illetően szinte mindegy.
Közepes nagyságú pogácsaszaggatóval kerek formákra szaggattam, a leeső tésztadarabokat a végén egybegyúrtam és újra kiszaggattam, amíg mindből nem lett korong.
Jó forró olajban/zsírban hirtelen kell kisütni.
Serpenyőben ujjnyi olajat forrósítottam, és a forró olajban, sűrűn forgatva pirosra sütöttem mindkét oldalát.
Mindenhogyan nagyon szeretem, sósan is, magában, vagy akár fokhagymás tejföllel megkenve, és édesen is, porcukrosan, különféle finom lekvárokba mártogatva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése