2018. szeptember 22., szombat

Máglyarakás fonott kalácsból




1/2 darab kalács, kicsit száraz volt már
4 tojássárgája
10 dkg cukor
1/2 l tej
vaníliakivonat
4 tojásfehérje kemény habbá verve
3 db nagy alma, hámozva, vékony lapkákra vágva
fahéj
barnacukor
baracklekvár


A kalácsot ujjnyi szeletekre vágtam és egy kivajazott tepsiben egymás mellé fektettem.
A tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral, a vaníliával és hozzácsorgattam a tejet.
Szép egyenletesen a kalácsszeletekre csorgattam, mindegyik kapjon belőle, ne maradjon száraz egy sem.
Amíg a kalács beszívja a folyadékot addig megpucoltam az almát, lapkákra vágtam és egyenletesen ráterítettem a kalácsra, meghintettem bőven barnacukorral, fahéjjal és sűrűn baracklekvárt pötyögtettem rá.
Ezekután ment a meleg sütőbe, közepes tűznél jól összesütöttem, akkor jó ha a barnacukor karamelles már és az alma kicsit szottyos a tetején de még nem esett szét.
A kemény habbá vert fehérjébe a végén belekeverek 2-3 ek. lekvárt, hogy szép színe legyen, és a megsült máglyarakás tetejére simítom, visszateszem kb. 10 percre a meleg sütőbe, ill. csak annyi időre hogy szép sült színt kapjon a hab.

Langyosan a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése