2018. szeptember 15., szombat

Portobello gombaleves

A nagyfejű barna csiperke, más néven portobello gomba a kedvencünk, és egyben a legjobb fajta gombaleves-készítéshez. 

hozzávalók 

  • 4 db portobello gomba (vagy 8 kisebb barna csiperke) én fél kilós csomagban vettem
  • 1 közepes db póréhagyma vagy inkább  csomag újhagyma nagyobbak
  • 1 ek olívaolaj én kacsazsírt használok
  • 4 dl zöldség alaplé én mésfél kocka marhahúsleveskockával készítttem, de lehet zöldségleves kocka is 
  • 1 púpozott ek finomliszt
  • 0.5 dl fehérbor (vagy sherry)
  • 1 dl habtejszín(szerintem édes)  fél liter főzőtejszín  a lidliből
  •  ízlés szerint
  • bors ízlés szerint

elkészítés

  1. Tisztítsuk meg a gombafejeket konyhai papírtörlővel, majd rögtön felhasználás előtt öblítsük le őket és vágjuk szeletekre. Semmiképpen ne hámozzuk meg, hiszen a héja alatt vannak a legértékesebb táp- és ízanyagok.
  2. Vágjuk apró kockákba a megtisztított póréhagymát.
  3. Egy nagy, öblös (széles) leveses lábasban közepes lángon hevítsünk olívaolajat, dobjuk rá a hagymakockákat, és pároljuk puhára, ez kb. 3 percet vesz igénybe.
  4. Ekkor jöhetnek a gombaszeletek, melyekkel tovább pároljuk az alapot úgy 5 percig, barnuljon át a száruk is. Közben sózzuk, borsozzuk ízlés szerint.
  5. Közben egy kis tálban keverjük csomómentesre az alaplevet a liszttel. Aztán mehet a gomba-hagyma keverékhez, és forraljuk össze vele.
  6. Csökkentsük a hőmérsékletet, és lassan öntsük, keverjük a leveshez a tejszínt és a bort, melyekkel még további 5-10 percig pároljuk a gombát.
  7. Tálaláskor díszítsük póré karikákkal, frissen őrölt borssal a levest. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése