2016. október 1., szombat

Cikória leves

A recept rendkívül egyszerű!!!
Hozzávalók:
1 kg cikória
1 nagyobb fej vöröshagyma
1-1,5 liter víz
2-3 db közepes nagyságú burgonya
ízlés szerint ételizésítő
ízlés szerint lehetőleg frissen őrölt bors
ízlés szerint szerecsendió
1-2 tojás sárgája
2 dl tejszín
reszelt sajt
A vizet föltesszük forrni, közben a hagymát, burgonyát és a cikóriát apróra összevágjuk és a vízbe tesszük. Én ételízesítőt tettem bele, de máshol zöldség vagy csirke leveskockát láttam. Nagyon fontos, hogy a cikória csuma részét alaposan kivágjuk, mert különben keserű lesz a levesünk!!!
Ha megpuhult a hagyma, a cikória, a burgonya, akkor géppel pépesítjük, közben belekeverjük az 1-2 tojás sárgáját (én kettőt tettem bele, mert megmaradt az előző napi sütésből) és a tejszínt is. Szerecsendióval izésítettem. Forraltam rajta még egyet és kész is volt! Nagyon finom lett!
Tálaláskor frissen őrölt borssal és kevés reszelt sajttal díszítem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése