2016. október 5., szerda

Rizskovászos kakós-vaníliás tekercs

Rizskovász elkészítése (várhatóan 5 nap)
Ha szép lyukacsos, buborékos az anyag, finom savanykás illatú, akkor felhasználható a rizskovász sütéshez, de ez igazából a te konyhádban fog eldőlni, hogy mikor sikerül.
1. nap elkészítés Fél literes befőttes üvegben 1 evőkanál rizsliszthez tégy 1 evőkanál langyos vizet, jól keverd el. Nem huzatos, nem hideg helyen tárold, nem teljesenlezárva. Nekem a konyhai radiátor fölötti polc vált be. Ha reggel készítetted el, este adj neki enni (1 ek. lisztet és 1 ek. langyos vizet).
2-4. nap etetés Naponta kétszer adj a keverékhez 1 evőkanál lisztet és 1 evőkanál langyos vizet, villával keverd át jól.
5. napVárhatóan eddigre szép lyukacsos és felfutott, megnőtt a térfogata, és akkor jó a kovász. Én összesen 10-szer etettem a kovászt (napi kétszer), az utolsónál 2 evőkanál liszthez tettem kb. 2 evőkanál vizet. A cél egy 20 dkg súlyú keverék volt, amit így szinte grammra elértem.
TIPP: Ha maradt a keverékből, egy evőkanálnyit tegyél el egy tiszta üvegben, jól zárd le, ez elvileg egy hétig így elvan a hűtőben – ne nyitogasd. 🙂 Ha szükség van rá sütéshez, akkor elméletileg egy etetéssel feléleszthető (10 dkg rizsliszt, 1 dl langyos víz). Magyarul a sütés előtti napon adj a hűtőben tárolt 1 evőkanálnyi anyaghoz 1 dl langyos vizet, 10 dkg rizslisztet, keverd el, zárd le, hagyd felfutni, buborékosodni, és másnap süss vele. Ezt én nem próbáltam, más bloggereknél olvastam róla.


Kakaós-vaníliás tekercs receptje (32 db)
Hozzávalók a tésztához
20 dkg rizskovász
2 dl langyos rizstej (Alpro Rice Dolce – kellemes vaníliás ízű) + a tetejére locsoláshoz
6 dkg cukor
1 tojás
35 dkg Schär mix B liszt
15 dkg rizsliszt + a nyújtáshoz
6 dkg laktózmentes, vanília ízű Vénusz sütőmargarin
csipet só
(ezúttal 40-10 arányban kevertem a liszteket, de nem jelentett változást, így maradhat az olcsóbb változat, nem igaz? 😉 )
Hozzávalók a töltelékhez (érdemes összekeverni)
kb. 10 dkg laktózmentes, vanília ízű Vénusz sütőmargarin olvasztva
kb. 4 ek. cukrozatlan holland kakaópor
kb. 4 ek. porcukor (kóstolni ér! 🙂 )
Tetejére
Locsold meg rizstejjel!
Elkészítés
1. A langyos tejben keverd el alaposan a cukrot, majd a rizskovászt.
2. Add hozzá a tészta többi hozzávalóját is, és keverd össze alaposan. Egy kellemesen puha, de nem ragacsos tésztát fogsz kapni.
3. Enyhén belisztezve, letakarva hagyd kelni a duplájára (de legalábbis fél órán át mindenképp).
4. Oszd 4 gombócra.
5. Lisztezett szilikonlapon vagy deszkán nyújts kerekre egy tésztagombócot. Nekem a kör átmérője megegyezett a sodrófa hosszával.
6. Kend meg a töltelék felével.
7. Nyújts ki még egy gombócot, fektesd a töltelékkel megkent másik lapra.
8. Még egyszer menj át a lapokon a sodrófával.
9. Oszd éles késsel 16 cikkre a tésztát.
10. Tekerd fel a cikkeket, és tedd sütőpapírral bevont tepsire.
A maradék két gombóccal szintén végezd el az 5-10 pontokat.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 33 percig sülnek! Két tepsire fér rá ez a mennyiség. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése